Вчені виявили на Місяці сліди стародавнього зіткнення з протопланетою. Дослідження опубліковане в журналі Nature, коротко про неї повідомляє видання EurekAlert.

58b00a74 f3fb 4dc1 8920 5837365c553d

Зіткнення Місяця з протопланетою або астероїдом, за оцінками вчених, відбулося 3,8 мільярда років тому. У діаметрі небесне тіло досягало 250-300 кілометрів і, ймовірно, належало до класу Е об'єктів в поясі астероїдів між орбітами Марса і Юпітера.

До своїх висновків вчені дійшли, проаналізувавши можливі сценарії формування геології Моря Дощів на Місяці, що включає в себе ударний кратер, а також первинні (вихідні від кратера) і вторинні канави. Діаметр території (разом з кратером і канавами) досягає 1250 кілометрів.

Геофізики за допомогою спеціальної гармати, що обстрілювала під різними кутами матеріал, провели лабораторні експерименти, які показали, що вторинні канави виникли після падіння астероїдних частинок, що раніше відскочили від поверхні Місяця.

Раніше в проведених ученими оцінках припускалося, що в діаметрі об'єкт, що зіткнувся з Місяцем, досягав 80 кілометрів. Нове дослідження дозволило уточнити розміри і масу небесного тіла. Геофізики вважають, що, ймовірно, на ранніх етапах розвитку Сонячної системи околиці Венери, Землі і Марса містили безліч аналогічних протопланет (або великих астероїдів) (ukr.segodnya/ua-735306, 21.07.2016).