Надрукувати
Перегляди: 4057

Dirijabl

"Деякі діти мріяли стати пожежниками чи космонавтами", розповідає Ігор Пастернак, "а я завжди мріяв про дирижаблі".

Ігор виріс у Львові неподалік від метеостанції. Коли йому було шість років, він переконав українських метеорологів дозволити йому запустити одну з повітряних куль, що використовувалась у метеодослідженнях. "Я був зачарований", розповідає Ігор, "і після цього, я увесь час мріяв про будівництво дирижаблів"..

Ігор Пастернак заснував компанію Aeros в Україні в 1987 і в основному робив прості безпілотні "аеростати" невеликих розмірів. Після розпаду Радянського Союзу він перемістив компанію в США, та невдовзі став провідним підрядником Пентагона. Сьогодні Aeros - це найбільший виробник аеростатів і дирижаблів на Землі, його клієнти - уряди провідних країн світу та американське Міністерство оборони. "Я завжди мріяв побудувати Aeroscraft, і тому вкладав весь прибуток своєї компанії в це нове повітряне судно", розповідає Ігор.

На даний момент його Aeroscraft лідирує в гонці дирижаблів. Cargolіfter збанкротувався, так само, як і Advanced Technologіes Group - головна компанія Великобританії, яка намагалася відновити колишню славу дирижаблів. Локхід і Нортроп зосередилися на розробці дирижаблів, які все ще потребують злітно-посадкової смуги, але в жодного з них немає навіть мізерних здатностей Aeroscraft.

Військово-транспортний літак Боінг C-17 (Глоубмастер) може нести 75 тонн. Наш АН-255 ("Мрія"), може перевозити до 255 тонн вантажу. Але, якщо Пастернак закінчить роботу над дослідним 200 - метровим зразком Aeroscraft, він зможе перенести 500 тонн корисного вантажу.

Dirijabl 2

Білл Кроудер, експерт з логістики, котрий оглянув дослідний зразок Aeros, стежить за успіхами Ігоря Пастернака вже протягом багатьох років. Логістика - промисловий термін для бізнесу, вона займається доставкою вантажів та обладнання для потреб виробництва, продажів і т.д. Ідеї з небом, заповненим дирижаблями колосального розміру викликає у сучасних логістів здивування та легку усмішку. Фактично, повітряне судно, яке могло б літати в повітрі протягом тижнів і перевозити корисний вантаж величезних розмірів куди завгодно, а також використовуватися як 50-тонний кран, скажімо, в Арктиці, за переконанням Ігоря Пастернака, можливе.

"Це прекрасні перспективи для сучасної логістики, я чекав чогось подібного протягом довгого часу", говорить Кроудер (за матеріалами svit-nauki,info/tehnology/aerocraft).