Надрукувати
Перегляди: 1184

rttgb25-26 вересня відбулася VІ Міжнародна науково-практична конференція «Наукова еліта у розвитку держав» до Дня позашкілля. Цей науковий форум налічує десятирічну історію. Протягом усіх років запрошеним почесним гостем конференції був президент НАПН України Василь Кремень.

Цього разу конференція відбулася онлайн – і в цьому є свої плюси. Вперше участь у конференції змогли взяти понад 1000 учасників. Також уперше є можливість онлайн ознайомитися з численними виступами учасників конференції з України й інших країн світу.

Президент НАПН України Василь Кремень у мотиваційному слові до учасників конференції сказав наступне:

Шановні учасники, шановні організатори, шановні гості!

Щиро вітаю Вас із проведенням VІ Міжнародної науково-практичної конференції «Наукова еліта у розвитку держав» і Днем позашкілля!

Вже десять років, як цей науковий форум збирає все більшу зацікавлену аудиторію, розширює коло однодумців і соратників, є засобом підвищення кваліфікації фахівців позашкільної освіти і зразком гуртування суспільства.

На порядку денному надзвичайно актуальна проблематика: формування національної еліти і роль позашкільної освіти в її розвитку й становленні.

Питання еліти стоїть гостро у будь-якому суспільстві. Особливо болючим воно є для нашої держави – молодої незалежної країни, яка знаходиться в оточенні країн з різним політичним устроєм. Формування еліт – справа не проста. Аби країна була успішною, вона повинна мати і високоморальну політичну еліту, і високоосвічену наукову еліту, і патріотичну мистецьку еліту й інші.

У формуванні еліт важко переоцінити роль позашкільної освіти. Тут є кілька факторів.

Перше. Саме у позашкільній освіті як ніде здійсненна самореалізація особистості, оскільки множинність напрямів позашкільної освіти дозволяє обрати саме той, що найбільше відповідає здібностям дитини і розвивати їх настільки, наскільки дозволяє його обдарованість.

Друге. Позашкільна освіта максимально соціалізує особистість, сприяє розвитку її так званих м’яких навичок і загальних компетентностей – комунікативності, адаптивності, саморегуляції тощо.

Третє. Саме у позашкільному закладі найбільш можливе встановлення суб′єкт-суб’єктних, партнерських відносин між учителем і вихованцем, що є надзвичайно цінним.

Четверте. У позашкільній освіті найменше обмежень, а отже найбільше свободи й можливостей для творчої особистості.

Хочу наголосити на дуже важливому факторі, який є запорукою успішного розвитку позашкільної освіти. Вона має прийти у загальноосвітні заклади. Це конче потрібно як для дітей, які проживають у сільській місцевості, віддаленій від міст, так і для учнів, які мешкають у мегаполісах. Позашкільної освіти має бути достатньо і вона має бути досяжною в усіх смислах.

Ще раз вітаю вас із проведенням форуму! Зичу всім здоров’я, особистісного розвитку і подальших успіхів!

https://youtu.be/hFdvouSI3wM?t=912

Прес-служба НАПН України
16:40 28.09.2020